En welke clouddiensten gebruikt u al?

 

Dit was één van de vragen op een enquête-formulier dat wij op een beurs gebruikte om informatie te krijgen.

Heel interessant om te zien was dat veel mensen denken dat ze nog geen clouddiensten gebruiken.

 

Sommigen noemde de iCloud of FaceBook, maar niemand dacht eraan dat een van de eerste clouddiesten "Telebankieren" was?

 

De analogie met situatie van de klanten-issues is veel groter dan het lijkt.

De banken waren steeds bezig mensen te helpen die geen problemen hadden met het telebankieren maar met de apparaten waarop men wilde telebankieren.  De helpdesks waren steeds bezig om de PC's weer levend te krijgen of te zorgen dat ze konden inbellen.

 

Bij Clouddiensten worden de diensten 24x7 gemonitord. En dat zorgt ervoor dat de diensten een hele hoge uptime hebben

 van meer dan 99%.  Het fijne daar weer van is, dat als een klant de dienst niet kan gebruiken, het veel eenvoudiger is om de reden te vinden, die meestal zich lokaal af speelt.  Ook is het eenvoudig om vast te stellen of iedereen, alleen alle mensen van een organisatie of locatie er last van hebben?

 

Als er binnen uw organisatie clouddiensten gebruikt worden, wordt het veel gemakkelijker om support te verlenen. De oorzaak of reden kan veel eenvoudiger opgespoord worden en als het al aan de dienst ligt, hoeft er niemand naar u toe te komen, omdat de dienst niet bij u lokaal draait. Omgekeerd als er een lokaal probleem is, kunt u uw personeel naar huis sturen en zeggen dat ze maar van thuis uit moeten werken. Het wordt als werkgever een stuk gemakkelijker om thuiswerken te implementeren en dat scheelt weer de nodige uren reistijd die normaal als zinloos  of onplezierig ervaren worden.

 

ICTi is uw partner om dit proces te implementeren maar ook begeleiden. Door de goede combinatie van public- en private-clouddiensten betaalt u nooit te veel, betaalt u alleen wat u gebruikt en blijft u een heleboel ellende bespaard.

 

Neem contact op met ITCi,