Leer uw klanten kennen, geef ze wifi

U kent de situatie vast wel. Uw gast wil graag tijdens zijn verblijf bij u gebruik maken van het internet, "de WiFi".

 

U als ondernemer kunt dit heel verschillend invullen. De ene zet een bord neer of hangt het op, met het wifi-wachtwoord. De ander doet gewoon helemaal niets en zegt dat hij het wachtwoord niet weet of dat het heel moeilijk is.

 

De ene ondernemer was zo slim om te zorgen dat het gasten netwerk gescheiden was van het eigen netwerk, de ander heeft daar ook niet eens aan gedacht.

 

En menig ondernemer heeft zich niet eens gerealiseerd dat hij ook een verantwoording heeft naar zijn gasten toe, en ook voor de gasten onderling.

 

Als het goed gebeurt, moeten de klanten een tekst vooraf te zien krijgen waarop de voorwaarden staan, maar waar ze ook mee welkom worden geheten. En pas na acceptatie van de voorwaarden mogen ze het internet op. Maar u wilt niet dat de bezoekers van de buurman ook op uw goede internet terecht komen zonder dat u dat weet. En nu denkt u natuurlijk.  Maar dat is allemaal heel duur? Nee dus.  Met een investering vanaf €85 is het al mogelijk.

 

Maar eigenlijk wilt u meer.  Was het niet fijn als de bezoeker zijn mailadres moest achter laten bij de toegang tot uw gastennetwerk? Of nog beter, gebruik maken van de mogelijkheden van FaceBook login? Dan heeft u het hele openbare profiel van uw klant als bedankje voor de Wifi.

 

Vooral met die informatie wordt het leuk voor zowel klant als u. Als de klant namelijk terug komt, wordt deze automatisch ingelogd. Makkelijk voor hem, maar ook fijn voor u. U kunt de klant op zijn mailadres aanschrijven met het verzoek om reclame via FaceBook voor u te maken, met een like, post of incheck-mogelijkheid. Als beloning geeft u hem een bonus een voucher voor iets extra's.  In de hocera zou dat koffie of gratis donut kunnen zijn. In een garage een autospons, een slotontdooier of misschien een gratis refill van de ruitersproeier vloeistof.

 

Maar ja, dan moet u met al die "data" die via de Wifi voor u binnen komen nog wel weer iets gaan doen. En wie gaat van die data nu relevante klant-informatie maken?  En hoeveel tijd kost dat u?

 

En ook dan bent u bij ICT Ingenieursbureau Caris & PARTNERS, weer aan het goede adres. ICTi heeft daar met So Wifi de oplossing voor.  Zij zorgen ervoor dat uit alle data de interessante informatie gehaald wordt.  U krijgt te zien wanneer welke klanten hoe terug komen, hoelang ze blijven, of ze weg blijven in eens, enz. enz..  Die informatie is goud waard, zeker als u weet dat u de klanten kunt mailen om te verleiden om terug te komen.

 

In de horeca kent men de recenties die op talloze pagina's op internet geschreven kunnen worden over uw organisatie. U kunt niet zonder deze recenties, maar u wilt wel weten wat er staat en hoe ze over u denken.  Maar wie gaat dat weer allemaal bij houden.  En ook daarvoor hebben wij diensten. U krijgt de relevante informatie op een presenteerblaadje.

 

Het wordt echter nog beter als u niet nu al heel geïnteresseerd bent geraakt. Want wij kunnen ook nog al die zaken met elkaar combineren. En dan wordt het echt zeer interessant.  Door de inloggegevens van wifi met de recenties te combineren, kunt u een minder blije klant in eens via bijvoorbeeld zijn mailadres excuses aanbieden of nog beter, een goedmaker sturen. Zo maakt u van teleurgestelde klanten weer blije klanten, die als bedankje dan wel weer een vriendelijke post moeten doen.

 

Begin met uw ICT strategisch in te zetten, neem contact op met ICTi

 

Reactie schrijven

Commentaren: 0